Friday 1 June 2012

SUCCESS OR FAILURE??? WELCOME JUN



SUCCESS!!! SUCCESS!!! kiut kan dia nie...ok abaikan si comel y kiu nie sementara

 
ASSALAMUALAIKUM semua..
ALHAMDULILAH....
hari jumaat penghulu segala hari..hari kesukaan sebab hari pertama bernafas di muka bumi ALLAH hampir 27 tahun yang lepas..
masih diberi peluang dan kesempatan bernafas di buminya...bulan JUN mmg bulan kesukaan sebab angka 6 nie angka fav dan bulan kelahiran aku..

renungkan sejenak...dh setengah tahun nie,apakah perubahan yang kita lakukan??? bkn untuk kepentingan diri sendiri tapi keluarga dan masyarakat...janganlah "jual ikan a.k.a sellfish sangat sendiri je nak senang..(o_0) aku pon terfikir jgk apakah perubahan y dh aku lakukan..hohoho selama 2 tahun lebih bersama akademi sesunguhnya banyak perubahan..tak kisah la apa org nk cakap,mata duitan ke kaya xleh bawa mati ke y pastinya aku akan berusaha untuk seimbangkan dunia dan akhirat..dalam agama pon xdilarang untuk kaya dan berjaya,dan as a woman aku nk jadi spt saidatina khadijah isteri rasulullah y sangat kaya raya..contohilah dia wahai wanita..sebab aku percaya janji ALLAH itu benar..

sekurang2nya untuk masa depan kita,keluarga yg masih atau sudah tiada..mana satu pilihan kita meninggalkan keluarga di dunia untuk selama2 ketika dijemput ALLAH yang maha esa untuk selama2nya dalam keadaan biasa atau dalam keadaan kita kaya raya??apakah yang akan kita tinggalkan untuk pewaris kita nanti?? dah menjadi lumrah juga kehidupan kita hari nie belajar pandai2 lepas tu kerja makan gaji sampai pencen sebab kita mmg dilatih mcm tu...jadi apa kata ubah sikit pemikiran dan haluan tu sambil2 makan gaji kita buat side income yang langsung tak menyusahkan pon..kalau hari nie kita sembang pasal berniaga semua org tak minat tapi adakah semuanya tak minat duit?online bisnes cukup banyak terutama dalam facebook,jadi itu untuk apa?? suka2 atau nak cari duit lebih??tak kisah la apa pernigaan yang kita jalankan pun,tapi adakah salah untuk menjadi kaya??

apa akan kita buat jika duit sebanyak ini?? kalau tak dapat banyak mcm nie dpt suku pon jadi la kan..
duit bkn segala2 tapi segala2 perlu duit..

Kenapa aku berniaga?sebab berniaga 9/10 sumber rezeki..usahlah biar bangsa lain sahaja kaya,kita yang islam ni sepatutnya lebih kaya dari bangsa lain..berniaga Sebab nak naikkan taraf hidup family.Nak bagi perubahan pada family,nak family happy.walaupon aku dh kehilangan kedua org tua tp masih ada tugas dan peranan aku y belum hbs sebagai seorang anak kepada mereka selagi aku bernafas..susah sangat ke berniaga?? tak pun sebenarnya..Susah tu sebab kita yang fikir susah..apa y penting kena usaha sungguh2 dan jangan mudah putus asa.Jangan hangat2 tahi ayam.Jangan buat separuh jalan.Fokus dan buat sungguh2.dipetik dari kata2 pakcik aku sendiri yg memang asal dari keluarga yang berniaga,perniagaan apa pun yang nak kita jalankan mestilah bersungguh2 dan mestilah sabar dalam berniaga,naik turun perkara biasa,dugaan dan cabaran juga perkara biasa..tak ada berniaga hari nie esok kaya,tak ada satu perniagaan yang hari nie buka kedai esk dah balik untung..kata en yayang pulak kalau hari nie berniaga esk kaya semua org berhenti kerja..Dan yang paling penting jangan lupa berdoa mohon pertolongan dari ALLAH,Itu yang paling utama..pada yang masih punya ibu bapa,mohonlah restu dan doa dari mereka..insyallah pasti berjaya..

jadi,mana satu pilihan anda??
berjaya atau gagal??

pilihan di tangan u olss yer...kejayaan dan kegagalan bergantung pada diri sendiri..
jom sama2 buat perubahan untuk diri dan keluarga..sekurang2nya keluarga dpt manfaat dari apa y kita lakukan..
pada yg dah berniaga tu tahniah aku ucapkan..semoga terus berjaya dan berjaya..
pada yg nk berniaga tapi tak tahu macam mana boleh hubungi i yer..
akan dikongsikan mcm mana nak berniaga,berjaya dan insyallah boleh kaya bersama akademi..nanti aku kongsikan apa y boleh u olsss dpt dgn akademi..
cekidauttttt!!!
do text,call,what's app : 013-5218181
bbm pin : 2332A909
ok bleh sambung tengok muka bdk kiut kat atas tu.. >_<

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...