Friday 21 September 2012

MY REASON

DO U KNOW WHY I'M FALLING IN LOVE AND SO ENJOY WITH MY BUSSINESS???

WITH HIM???
YESSS...really loves him so much...hihihi

ramai org kata dunia bussiness banyak cabaran but for me if kita enjoy dan happy dengan apa y kita buat langsung xterasa itu adalah beban malahan itu semua jadikan saya lebih baik dan lebih bersemangat..

when i'm starting this bussiness memang mcm2 y bermain di fikiran..blur,takut,tak yakin..dan perkataan "KALAU" memang ada dalam diri...my hubby selalu cakap perkataan "KALAU" ada dlm diri mmg xkemanalah u syg..so,just forget it about "KALAU"..dan lepas share my biz with friends dorg selalu ckp kalau itu...kalau ini..kalau xboleh..kalau xjadi..kalau kalau kalau....sampai bilalah perlu perkataan "KALAU" tu kan..apa kata tukarkan perkataan "KALAU"  dengan "YA" 
sampai bila nk berubah kalau (again) fikir negatif...so saya positifkan diri..asyik fikir je sampai ahli fikir pn xboleh nk tumpang sekaki..so,lebih baik cuba dari langsung xbuat apa2..

saya ada impian dan impian itu setinggi langit..kalau xdpt tinggi tu dpt terbang naik flight sampai ke langit pon ok la...lebih baik punyai sesuatu dari langsung tiada apa2..lebih baik ubah diri ke arah y lbh bagus dr langsung xberbuat apa2..


langsung tiada pengalaman dan pengetahuan xbermaksud xberjaya..KEHENDAK,KEPERLUAN DAN KEINGINAN yang tinggi u jadi seorang y berjaya dalam perniagaan membuatkan saya betul2 grab this bussiness...

ALASAN memang xmengubah apa2 memang banyak sgt alasan untuk tak buat dan tak bermula..

TAKUT
Alhamdulillah hampir 3 tahun bersama ATM saya tiada perasaan takut..memula dulu yesss saya takut tapi lebih takut kalau xmencuba..wake up!!!! i have a leaders y akan bantu dan bimbing bila2 masa..kalau tiada perasaan takut xnormal la pulak manusia nie

TAK ADA MASA
masa permulaan...i have zero knowledges..saya part time sbg sorang anggota polis..masa tu kerja syif pula..and now still part time..memula tu risau tp bila betul2 manage masa rupanya ada lebih lagi masa u family,bussiness,shoping,enjoy,watching tv dan mcm2 aktiviti lain blh buat..this bussiness bukan menuntut u olss u 24 jam working..and the best part is a week i cuma spent masa y sikit untuk berbussiness tapi angka yang masuk dalam akaun setiap 10 hb lebih dr gaji hakiki..

TAK PERNAH BUAT BUSSINESS
berniaga bukan skill semulajadi tapi sesuatu yang boleh kita pelajari..this is from my mentor..
belajar dan terus belajar..ilmu dan semangat dari mentor serta my hubby dan semua rakan kongsi menjadi pemangkin u lebih berjaya..xde manusia y perfect,we do mistake but semua itu boleh diperbaiki..from A to Z i'll be guide..saya langsung xrisau sbb ada cikgu dan mentor y akan guide sampai berjaya..

TAK PANDAI CAKAP
seriously saya pn ingat buat bussiness nie kena pandai cakap mcm lawyer and pendebat tu tapi xde pun..just cakap apa y kita taw dan pengalaman kita jew..senang rupanya bila tahu cara..dan leaders akan bantu kita untuk pandaikan kita..barulah ku tahu rupanya senang berbussiness dgn team..

SUAMI/ISTERI TAK BAGI
nie la alasan paling famous..heee
org yang ajak kita buat bussiness for sure org y berjaya..dan untuk berjaya kita kenalah ikut org y berjaya..
ekonomi makin naik..keluarga makin bertambah,komitmen pon makin bertambah tapi gaji xnaik2..cukup ke gaji?? kalau cukup i'm sure xde org y buat personal loan..just do and prove to them yang u pon boleh ubah sejarah dan kehipan keluarga xkisah lah u suami atau isteri..

BERTANYA
saya langsung xpernah bertanya seseiapa ms buat keputusan untuk join this bussiness..bertanya xsalah tapi buat apa perlu kita bertanya untuk kejayaan diri sendiri??? pendapat boleh diberi oleh org lain tapi pendapatan??? kita y tentukan sendiri..bertanya pada y berjaya mcm mana kita nak berjaya..bkn bertanya pada y gagal..dlm kehidupan kita sekarang pn byk aura negatif dari aura positif..so,think about it!!!


JUST DO IT!!!!!!!

ALHAMDULILLAH..SAYA PERCAYA DAN YAKIN dengan diri sendiri..ikut acuan ATM dan follow my mentor,ubah sikap dan tak putus asa..sanggup belajar sikit demi sedikit membuatkan saya sampai ke tahap sekarang..special thanks to cikgu dan mentor akademi taipan 181,my beloved soulmate en suami,semua rakan kongsi dan semua warga ATM..tanpa anda siapalah saya..hampir 3 tahun banyak kemanisan dah dirasai..banyak sgt ilmu yang diajar..dilatih dan dibimbing sehingga berjaya..cantik..sihat...berjaya..melancong ke luar negara percuma..malahan pendapatan lebih dari biasa...







come and join us...success together...
ketepikan alasan,buang alasan jauh2 masuk dlm longkang..
from zero to hero..
from nobody to somebody..
from nothing to everything...

"ORANG BERJAYA MENCARI PELUANG,
ORANG GAGAL MENCARI ALASAN"

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...