Thursday 2 February 2012

3G-GEMUK,GELEBEH,GEDEMPOL


Hye olsss.....sorry yer lama xpost blog,lately bz cket ms CNY hari tu my cousin bertunang,then bz ngn keje sejak 2 menjak nie..so,kita mulakan blog bulan februari nie dengan isu kegemukan..cer tengok gambar kat atas tu,nampak kan mengelebeh,gedempol dan gemuk atau ringkasnya saya panggil 3G,bukan kumpulan 3G dalam maharaja lawak mega tu,hehehe...wanita dan kegemukan mmg xkan lari,mcm tu jugak wanita dan kecantikkan,sebab kalau tanya all the ladies kat luar sana,sape yang nak gemuk kan?? i pon xnak u...takot abg lari,hahaha..sebab apa kegemukan terjadi ???

  • tenaga yang tidak seimbang dalam badan
  • gaya hidup yang kurang aktif
  • genetik dan faktor keluarga
  • tabiat makan yang tidak seimbang,melebihi keperluan tubuh
  • faktor umur
  • ubat-ubatan
  • faktor emosi
  • mengandung/hamil 
  • kurang tidur
dan bila badan menjadi gemuk,gelebeh dan gedempol akan menjadi punca wanita murung,di ulangi murung okeysss...dan saya pernah mengalaminya,pernah mengalaminya (motif pe yang dok ulang nie??) yang menyebabkan saya rasa rendah diri,kurang keyakinan diri,dan mcm2 perasaan yang ada dalam diri termasuklah pernah mengurung diri di rumah dan memikirkan penyelesaian untuk kuruskan badan..even kalau muka cun pon tapi badan gemuk automatically rupa yang cun tu berubah wajah..then,bila diri kita murung akan medatangkan impak ape ye kepada persekitaran dan kehidupan kita???
  • merendah diri dan di ejek serta diperli oleh kawan2 tanpa disengajakan,dan kawan2 akan tegur dengan ayat " ehh aku nampak kau semakin berisi la,ehh kau makan ape yang badan kau naik sangat nie??" ataupon ayat dia mcm nie " baru 2,3 bulan tak jumpa kau,semakin sihat nampaknya"..( dulu selalu dapat ayat mcm nie,huwaaa...)
  • bila gemuk mula la fikir xde lelaki yang nakkan kita sbb laki semua suka yang cun2 dan kurus jew..kalau yang ada bf/tunang/suami tu bersiap sedia untuk ditegur dan ditemuramah oleh kesayangan anda yer,hihi..tapi semuanya di tangan tuhan kan,kalau dh jodoh tidak kemana.
  • rasa xyakin nak berbicara dengan orang,xspecially kalau kita jenis kerja berhadapan dengan org ramai,mcm saya yang jadi polis nie hari2 menghadap org awam,ms berisi dulu nak tempek muka kat depan kaunter tu pon segan,kembang sana sini rasa.
  • penampilan diri dh out,nak beli baju susah,nak beli segalanya susah la..tgk dlm fb jual skirt kembang la,baju polkadot la,palazo pants la,kurung ready made n mcm2 lagi sume kecik2..pastu g mall nak beli jeans kena cari brand y betol2 untuk plus saiz punya,dah tu kena pakai baju yang besar untuk tutup lemak2 kita,dah la gemuk pakai baju besar lagi nampak 2x ganda badan kita y sebenar,omgg!!!
  • mudah berputus asa,apa yang dbuat semua tak menjadi..ke sini tak kena ke sana tak kena..mula la fikirkan penyakit apa la nak hinggap kat kita,hmmm..
inilah yang saya alami dahulunya,dan saya pasti ladies kat luar sana yang sedang mengalaminya berperasaan seperti yang saya sebutkan kat atas tu kan....dan gambar kat bawah nie menunjukkan diri saya sekarang..promote diri nampak,hahaha


saya dah dapat penyelesaian masalah berat badan dengan pakej " slim,shape dan beauty"..bukan kurus saje tapi boleh cantik luar dalam ye ladies..dan sesiapa y nak kurus boleh dapat rundingan percuma atau free dari saya untuk kekal cantik,sihat,kurus serta hindari diri dari penyakit..so,nak tunggu lagi ke?? anda gemuk,anda gempal?? badan menggelebeh??? tak perlu risau dan murung lagi,hubungi saya untuk info lanjut..

wawa : 013-4133342

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...